خواص گل گاوزبان

  • درمان جوش و آکنه
  • کاهش قند خون
  • تقویت سیستم ایمنی
  • برای درمان سرماخوردگی و گلو درد مفید است
  • به درمان آسم و برونشیت کمک می کند
  • موجب کاهش تب بالا می شود
  • در زمان پریودی موجب تسکین درد دل و درد کمر می‌شود
  • موجب تقویت اعصاب و روان است
  • به درمان افسردگی و استرس و اضطراب کمک می کند
  • ادرار آوراست
  • به درمان التهاب و ورم کلیه کمک می‌کند و می‌تواند به درمان بی اختیاری ادرار کمک کند
  • طبع:گرم وتر

گل گاوزبان 22 گرمی

تومان24,000

5 عدد در انبار

کد محصول (SKU) 735 دسته بندی ها , برچسب

گل گاوزبان 22 گرمی

توضیحات

یکي از عجايب سلسله کوه هاي البرز که قله عظيمي چون دماوند دارد، پرورش چندين نوع گياه دارويي است که اثر درماني زيادي دارند و منحصراً در دامنه هاي اين کوه به عمل مي آيند و در کوه هاي ديگر اثري از آنها نيست. چندي پيش جرايد ايران از يکي از اين گياهان سخن گفته و اثرات سحرآميز آن را بيان داشتند و نوشتند که کارشناسان خارجي بذر اين گياه را به کشورهاي ديگر برده اند، ولي با کوشش فراوان نتوانسته اند آن را به عمل آورند، زيرا اين گياه فقط در زادگاه اوليه خود سبز مي شود.

 

هر چند در کتب قديم به گل گاوزبان ” لسان الثور” مي گويند، ولي در واقع نام ديگري ندارد. اسم فرانسوي، انگليسي، آلماني، ترکي و غيره هم ندارد، چون در هيچ نقطه اي از زمين جز دامنه کوه هاي البرز به عمل نمي آيد و با گياه ديگري که در آذربايجان و شهرهاي ديگر ايران و کشورهاي ديگر مي رويد و به غلط به گاوزبان مشهور شده است، نسبتي ندارد. براي اينکه اين اشتباه که حدود چند قرن است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده است، از بين برود اين را “گل گاوزبان” و ديگري را  گياه گاوزبان بناميد. اين دو گياه متفاوت هستند، تنها گل هايشان کمي به هم شبيه است، هيچگونه خواص مشترکي ندارند و از نظر منافع طبي با هم متضاد مي‌‌باشند. گل هاي گل گاوزبان درشت تر از گل هاي گياه گاوزبان است.

 

گل گاوزبان در ايران، و گياه گاوزبان در اروپا و امريکا شهرت زيادي دارند. پزشکان سنتي ايران در معالجه بسياري از امراض از گل گاوزبان استفاده مي کردند و نتيجه مي گرفتند. پزشکان جديد هم خواص گل گاوزبان را مي دانستند و براي دسته اي ديگر از امراض تجويز مي نمودند و چون عطاران فرقي بين گل گاوزبان و گياه گاوزبان قايل نبودند، آنها را به جاي هم مي دادند، و به همين جهت معالجه آنها نتيجه نمي داد و محققين از اينکه خواص و منافع اين گياه از بين رفته است در تعجب بودند.

يکي از مترجمين، تمام فوايد گياه گاوزبان راترجمه کرده و به گل گاوزبان نسبت داده، سپس پرسيده است: چرا ايرانيان فقط از گل گاوزبان استفاده مي کنند؟… به برگ و سرشاخه هاي آن توجهي ندارند، در جواب ايشان بايد بگوييم که گل گاوزبان، فقط گلش فوايد طبي دارد، زيرا گياهي که  فرنگي ها به او بوراش مي گويند گل گاوزبان نيست.

صاحب کتاب تحفه در شرح گاوزبان چنين مي نويسد: گل گاوزبان لاجوردي و شبيه گل انار بوده و تخم آن مستدير( حلقوي شکل )  و لعابي است و در کوه هاي دارالمرز(البرز) بسيار زياد يافت مي شود. گياه ديگري که در اصفهان و بعضي از بلاد، گاوزبان مي دانند “مرماخوز” است که گل آن لاجوردي و کوچک و مدور است. (“مر” نام قبيله اي از ساکنان شمال افريقاست که بذر چند گياه دارويي را که يکي از آنها گياه گاو زبان است به اسپانيا برده  و در آنجا پرورش داد و استعمال آنها را در طب معمول داشته‌‌اند. اين گياهان به اسامي مختلف مرماتوس، مرماهوس، مرمازا در کتب طبي قديم وارد شده و خواص آنها تحقيق گرديده است.) بعد از جنگ هاي صليبي گياه گاوزبان را از اسپانيا به اروپا آوردند و در آنجا کاشتند و چون در کتاب قانون ابو علي سينا از گل گاوزبان زياد تعريف شده بود و اين کتاب نيز در مورد قبول و استناد استادان پزشکي اروپا بود، به همين جهت مورد توجه واقع گرديد، ولي متاسفانه گياه گاوزبان هيچ يک از خواص گل گاوزبان اصلي را نداشته و در عوض منافع ديگري داشت که کم کم محققين اروپايي به آن پي بردند. از جمله معلوم شد که سرشاخه، گل و برگ اين گياه داراي مقداري شوره بوده، عرق وادرار را زياد مي کند. در صورتي که در کتب طبي ايرانيان که در دانشگاه هاي اروپا تدريس مي شد، چنين خواصي را به او نسبت نداده بودند.

حال اجازه فرماييد اين دو گياه را به طور جداگانه معرفي کرده و منافع آنها را شرح دهيم:

 

گل گاوزبان اصلي

گياه گل گاوزبان به طور خودرو، منحصراً در دامنه ي کوه هاي البرز به عمل مي آيد و تاکنون اهلي نشده و قابل کشت نيست.

– گل گاوزبان مقوي روح و اعضاي رئيسه بدن بوده، حواس پنجگانه يا بهتر بگويم، حواس هجده گانه آدمي را تقويت مي کند.

-گل گاوزبان شکم را نرم و کيسه صفرا را باز مي کند، اخلاط سوخته سوداوي را از معده خارج و عوارض آن را از بين مي برد.

-از دیگر خواص گل  گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهاي ديگر جهت سرسام(مننژيت)، برسام(ورم حجاب حاجز)، ماليخوليا، جنون و رفع حواس پرتي مفيد مي باشد.

– جوشانده گل گاوزبان نشاط آور بوده، رنگ رخسار را باز مي کند.

– یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که،سينه را نرم مي کند، تنگي نفس و درد گلو را شفا مي دهد.

-یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که، دلهره و وحشت را از بين مي برد و غم و غصه را کم مي کند و براي کساني که با خود حرف مي زنند سودمند مي باشد.

– جوشانده گل گاوزبان با عسل جهت تنگي نفس تجويز شده است.

– از دیگر خواص گل گاوزبان این است  که،جويدن برگ تازه گل گاوزبان جهت درمان جوش هاي چرکي دهان اطفال، برفک، سستي بيخ دندان و رفع حرارت دهان نافع است. مقدار خوراک گل آن دو مثقال تا پنج مثقال مي باشد.

– عرق گل گاوزبان جهت امراض سوداوي، وسواس و خفقان مفيد است.

– گل گاوزبان داراي منيزيم بوده و از سرطان پيشگيري مي کند.

– تحقيقات جديد بيانگر اين مطلب هستند که عصاره آبي گل گاوزبان دارويي مؤثر و بي‌خطر براي درمان بيماران مبتلاء به اختلال وسواسي اجباري مي باشد.

– گل گاوزبان داراي موسيلاژ ، فلاونوئيد 15/0درصد و آنتوسيانين با آگليکون دلفينيدين و سيانيدين به ميزان 34/13 درصد و به مقدار ناچيز آلکالوئيد از دسته پيروليزيدين است.

– گل مرغوب گلي است که داراي دم سفيد و گلبرگ هاي بنفش باشد. برگ هاي تازه گل گاوزبان داراي مقدار زيادي ويتامين C مي باشد.

*پس اين گياه داراي شوره نيست، عرق و ادرار را زياد نمي کند.

 

گياه گاوزبان

اين گياه اسم فارسي ندارد و معلوم نيست از چه موقع به ايران آمده و در اطراف تبريز کاشته شده است. در زبان فرانسوي به گاوزبان، بوراش مي گويند و “ابن بيطار” گياه شناس معروف قديم که در اصل اندلسي بوده و بعد به آسياي صغير آمده و دو کتاب بزرگ به نام هاي “الجامع” و “المغني” به زبان عربي دارد آن را نوعي “مرماخوز” دانسته و به اسامي: لسان الثور، ابوالعرق، کحيلا- کحلا، حمحم و بوغلص ياد کرده است.

 

– گل، سرشاخه و برگ گیاه گاوزبان داراي شوره، مواد لعابي و يک ماده تلخ است و به همين جهت عرق و ادرار را زياد مي کند.

– سنگ هاي کليه و مثانه را خرد کرده و از بين مي برد.

– گياه گاوزبان داراي اسيدهاي چرب امگا 6 مانند لينولنيک اسيد مي باشد که براي روماتوئيد مفيد است.

– ضماد برگ هاي تازه وله شده گاوزبان دمل را باز مي کند و براي معالجه سوختگي، آتش و آفتاب زدگي مفيد است.

– در طب سنتي ايران “مرماخوز” را جهت معالجه استسقا مفيد دانسته اند و براي اين کار، مبتلايان به استسقا بايستي مدت زيادي برگ و بذر آن را روزانه 15 تا 20 گرم ناشتا ميل نمايند.

*پس تجويز اين گياه براي مبتلايان به سرسام و برسام جايز نيست.

 

مضرات گیاه گاوزبان :

گاو زبان به علت داشتن آلكالوئيد براي زنان باردار و كودكان مضر است.

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “گل گاوزبان 22 گرمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery
محصولات بیشتر

کرم روشنا

تومان72,000

خواص کرم روشنا

کرم روشنا یک کرم کاملا طبیعی برای پوست صورت است این کرم روشن کننده بسیار خوبی برای صورت است و همچنین نرم کننده و شفاف کننده است

پوست بخش حساس و مهمی است که نقش زیادی در زیبایی دارد. همه از داشتن پوستی صاف و روشن، اظهار رضایت می‌کنند. متاسفانه در برخی موارد بر اثر عوامل مختلفی مثل بارداری یا بالا رفتن سن ممکن است شاهد بروز لکه‌های پوستی باشیم. برای رفع این عارضه می‌توان از روش‌های مختلفی استفاده کرد، یکی از این روش‌ها استفاده از کرم‌های روشن کننده پوست است

نمک صورتی

تومان72,000

نحوه استفاده نمک صورتی

نمک صورتی را می توان در هنگام پخت و پز، در زمان صرف غذا یا برای نگهداری از مواد غذایی استفاده کرد. نمک صورتی دقیقا مانند نمک معمولی در بازار موجود است و میزان استفاده از آن کاملا رابطه مستقیمی با اندازه بلورهای نمک دارد. هر چقدر بلورهای نمک هیمالیا ریزتر باشد، باید مقدار کمتری از ان را به غذا اضافه کنید. به عنوان مثال، یک قاشق چایخوری نمک هیمالیا آسیاب شده حدود 2300 میلی گرم سدیم دارد و همان میزان نمک درشت تر، دارای 2000 میلی گرم سدیم است. هنگام پخت و پز میزان شور بودن نمک صورتی را در نظر بگیرید و سپس مقدار لازم را به غذا اضافه کنید. از سنگ نمک صورتی هیمالیا به عنوان سطح پخت و پز نیز می توانید استفاده کنید. به این ترتیب که سنگ نمک را روی حرارت بگذارید و بعد از چند دقیقه تکه های گوشت قرمز، گوشت مرغ، ماهی، سیب زمینی و سبزیجات را روی آن قرار دهید. به دلیل ویژگی های خاص سنگ نمک، توزیع حرارت در آن به صورت یکنواخت است. ساختار بلوری آن موجب حفظ گرما برای مدت زمان طولانی می شود و مواد غذایی روی آن به خوبی پخته می شوند. استفاده از سنگ نمک در پخت غذا، طعم دلپذیری به مواد غذایی می دهد و موجب از بین رفتن باکتری ها نیز می شود.

پودر کشک زرد سیستان

تومان108,000

خواص کشک پودری:

کشک یکی از فرآورده های لبنی بومی ایران است که با حجم اندک خود، یک ماده غذایی معجزه آسااست. همچنین در بردارنده تمام خواص شیر و حاوی کلسیم فراوان، پروتئین و نیاسین است.

استفاده درمانی از کشک:

از مهمترین موارد استفاده درمانی از کشک می توان به جلوگیری از بروز و پیشرفت پوکی استخوان، افزایش رشد کودکان، ضد عفونی کننده دستگاه هاضمه، پیشگیری از سرطان ها، کند شدن روند پیری و افزایش طول عمر سلول ها اشاره کرد.

مزایای استفاده از پودر کشک نسبت به کشک مایع:

  • افزایش زمان نگهداری
  • قابلیت نگهداری در خارج از انبار بعد از هر بار مصرف
  • انرژی غذایی بالاتر
  • از بین رفتن کلیه میکروارگانیسم ها و باکتری های موجود (در کشک مایع) بخاطر وجود دمای بالای 150 درجه سانتیگراد در پروسه تولید این محصول
  • عدم نیاز به جوشاندن مجدد در صورت استفاده از این محصول بصورت مایع
  • کاهش حجم محصول و ضایعات کمتر از مزایای استفاده از کشک پودری می باشد.

روش مصرف کشک پودری:

کشک پودری می تواند بصورت مستقیم به غذاهای سنتی ایرانی مانند آش، کشک بادمجان و ... اضافه گردد. اینکه با افزودن 1/5 تا 2 برابر آب،( با دمای معمولی) بصورت مایع مورد استفاده قرار گیرد. همچنین علاوه بر غذاهای ایرانی استفاده از این محصول به تنهایی بسیار مفید می باشد.

سرمه دان چوبی آبی رنگ

تومان53,400

فواید سرمه چوبی 

  در استفاده از سرمه جنس سرمه دان از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است. سرمه دانها با جنسهای، سنگی، فلزی و چوبی وجود دارد. بهترین و پرطرفدارترین سرمه دانها از گذشته های دور، سرمه دانهای چوبی بوده اند. چرا که الیاف چوب، در داخل فضای سرمه دان، زائدات را جذب میکند و سرمه خالص بدون گرده روی میله سرمه دان تحویل شما میشود. چوب سرمه دانهای چوبی با دستگاه های خراطی برقی تراش خورده و کاملا صیقلی و یک دست است.

ژل کتیرا

تومان105,600

خواص ژل کتیرا

  • خنک‌کننده
  • حالت دهندگی بهتر
  • تقویت مو
  • براق کننده مو

کرم پودر تخصصی شماره 4

تومان84,000

خواص کرم پودر گیاهی

ضد آفتاب و ویتامینه، ضد التهاب و کاهش دهنده آثار زخم و سوختگی، پیشگیری از ایجاد چین و چروک زودهنگام پوست، پوشش دهندگی سبک و مناسب برای پوست، از جمله کارایی های این کرم پودر می باشد.   کرم پودر شماره 4 رنگ تیره تری نسبت به شماره های دیگر دارد . پوشش مناسب و عالی ای دارد .

گل گاوزبان 22 گرمی

5 عدد در انبار

تومان24,000

یکي از عجايب سلسله کوه هاي البرز که قله عظيمي چون دماوند دارد، پرورش چندين نوع گياه دارويي است که اثر درماني زيادي دارند و منحصراً در دامنه هاي اين کوه به عمل مي آيند و در کوه هاي ديگر اثري از آنها نيست. چندي پيش جرايد ايران از يکي از اين گياهان سخن گفته و اثرات سحرآميز آن را بيان داشتند و نوشتند که کارشناسان خارجي بذر اين گياه را به کشورهاي ديگر برده اند، ولي با کوشش فراوان نتوانسته اند آن را به عمل آورند، زيرا اين گياه فقط در زادگاه اوليه خود سبز مي شود.

 

هر چند در کتب قديم به گل گاوزبان ” لسان الثور” مي گويند، ولي در واقع نام ديگري ندارد. اسم فرانسوي، انگليسي، آلماني، ترکي و غيره هم ندارد، چون در هيچ نقطه اي از زمين جز دامنه کوه هاي البرز به عمل نمي آيد و با گياه ديگري که در آذربايجان و شهرهاي ديگر ايران و کشورهاي ديگر مي رويد و به غلط به گاوزبان مشهور شده است، نسبتي ندارد. براي اينکه اين اشتباه که حدود چند قرن است پزشکان و دارو سازان را گمراه کرده است، از بين برود اين را “گل گاوزبان” و ديگري را  گياه گاوزبان بناميد. اين دو گياه متفاوت هستند، تنها گل هايشان کمي به هم شبيه است، هيچگونه خواص مشترکي ندارند و از نظر منافع طبي با هم متضاد مي‌‌باشند. گل هاي گل گاوزبان درشت تر از گل هاي گياه گاوزبان است.

 

گل گاوزبان در ايران، و گياه گاوزبان در اروپا و امريکا شهرت زيادي دارند. پزشکان سنتي ايران در معالجه بسياري از امراض از گل گاوزبان استفاده مي کردند و نتيجه مي گرفتند. پزشکان جديد هم خواص گل گاوزبان را مي دانستند و براي دسته اي ديگر از امراض تجويز مي نمودند و چون عطاران فرقي بين گل گاوزبان و گياه گاوزبان قايل نبودند، آنها را به جاي هم مي دادند، و به همين جهت معالجه آنها نتيجه نمي داد و محققين از اينکه خواص و منافع اين گياه از بين رفته است در تعجب بودند.

يکي از مترجمين، تمام فوايد گياه گاوزبان راترجمه کرده و به گل گاوزبان نسبت داده، سپس پرسيده است: چرا ايرانيان فقط از گل گاوزبان استفاده مي کنند؟… به برگ و سرشاخه هاي آن توجهي ندارند، در جواب ايشان بايد بگوييم که گل گاوزبان، فقط گلش فوايد طبي دارد، زيرا گياهي که  فرنگي ها به او بوراش مي گويند گل گاوزبان نيست.

صاحب کتاب تحفه در شرح گاوزبان چنين مي نويسد: گل گاوزبان لاجوردي و شبيه گل انار بوده و تخم آن مستدير( حلقوي شکل )  و لعابي است و در کوه هاي دارالمرز(البرز) بسيار زياد يافت مي شود. گياه ديگري که در اصفهان و بعضي از بلاد، گاوزبان مي دانند “مرماخوز” است که گل آن لاجوردي و کوچک و مدور است. (“مر” نام قبيله اي از ساکنان شمال افريقاست که بذر چند گياه دارويي را که يکي از آنها گياه گاو زبان است به اسپانيا برده  و در آنجا پرورش داد و استعمال آنها را در طب معمول داشته‌‌اند. اين گياهان به اسامي مختلف مرماتوس، مرماهوس، مرمازا در کتب طبي قديم وارد شده و خواص آنها تحقيق گرديده است.) بعد از جنگ هاي صليبي گياه گاوزبان را از اسپانيا به اروپا آوردند و در آنجا کاشتند و چون در کتاب قانون ابو علي سينا از گل گاوزبان زياد تعريف شده بود و اين کتاب نيز در مورد قبول و استناد استادان پزشکي اروپا بود، به همين جهت مورد توجه واقع گرديد، ولي متاسفانه گياه گاوزبان هيچ يک از خواص گل گاوزبان اصلي را نداشته و در عوض منافع ديگري داشت که کم کم محققين اروپايي به آن پي بردند. از جمله معلوم شد که سرشاخه، گل و برگ اين گياه داراي مقداري شوره بوده، عرق وادرار را زياد مي کند. در صورتي که در کتب طبي ايرانيان که در دانشگاه هاي اروپا تدريس مي شد، چنين خواصي را به او نسبت نداده بودند.

حال اجازه فرماييد اين دو گياه را به طور جداگانه معرفي کرده و منافع آنها را شرح دهيم:

 

گل گاوزبان اصلي

گياه گل گاوزبان به طور خودرو، منحصراً در دامنه ي کوه هاي البرز به عمل مي آيد و تاکنون اهلي نشده و قابل کشت نيست.

– گل گاوزبان مقوي روح و اعضاي رئيسه بدن بوده، حواس پنجگانه يا بهتر بگويم، حواس هجده گانه آدمي را تقويت مي کند.

-گل گاوزبان شکم را نرم و کيسه صفرا را باز مي کند، اخلاط سوخته سوداوي را از معده خارج و عوارض آن را از بين مي برد.

-از دیگر خواص گل  گاوزبان این است که جوشانده آن همراه با داروهاي ديگر جهت سرسام(مننژيت)، برسام(ورم حجاب حاجز)، ماليخوليا، جنون و رفع حواس پرتي مفيد مي باشد.

– جوشانده گل گاوزبان نشاط آور بوده، رنگ رخسار را باز مي کند.

– یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که،سينه را نرم مي کند، تنگي نفس و درد گلو را شفا مي دهد.

-یکی دیگر از خواص گل گاوزبان این است که، دلهره و وحشت را از بين مي برد و غم و غصه را کم مي کند و براي کساني که با خود حرف مي زنند سودمند مي باشد.

– جوشانده گل گاوزبان با عسل جهت تنگي نفس تجويز شده است.

– از دیگر خواص گل گاوزبان این است  که،جويدن برگ تازه گل گاوزبان جهت درمان جوش هاي چرکي دهان اطفال، برفک، سستي بيخ دندان و رفع حرارت دهان نافع است. مقدار خوراک گل آن دو مثقال تا پنج مثقال مي باشد.

– عرق گل گاوزبان جهت امراض سوداوي، وسواس و خفقان مفيد است.

– گل گاوزبان داراي منيزيم بوده و از سرطان پيشگيري مي کند.

– تحقيقات جديد بيانگر اين مطلب هستند که عصاره آبي گل گاوزبان دارويي مؤثر و بي‌خطر براي درمان بيماران مبتلاء به اختلال وسواسي اجباري مي باشد.

– گل گاوزبان داراي موسيلاژ ، فلاونوئيد 15/0درصد و آنتوسيانين با آگليکون دلفينيدين و سيانيدين به ميزان 34/13 درصد و به مقدار ناچيز آلکالوئيد از دسته پيروليزيدين است.

– گل مرغوب گلي است که داراي دم سفيد و گلبرگ هاي بنفش باشد. برگ هاي تازه گل گاوزبان داراي مقدار زيادي ويتامين C مي باشد.

*پس اين گياه داراي شوره نيست، عرق و ادرار را زياد نمي کند.

 

گياه گاوزبان

اين گياه اسم فارسي ندارد و معلوم نيست از چه موقع به ايران آمده و در اطراف تبريز کاشته شده است. در زبان فرانسوي به گاوزبان، بوراش مي گويند و “ابن بيطار” گياه شناس معروف قديم که در اصل اندلسي بوده و بعد به آسياي صغير آمده و دو کتاب بزرگ به نام هاي “الجامع” و “المغني” به زبان عربي دارد آن را نوعي “مرماخوز” دانسته و به اسامي: لسان الثور، ابوالعرق، کحيلا- کحلا، حمحم و بوغلص ياد کرده است.

 

– گل، سرشاخه و برگ گیاه گاوزبان داراي شوره، مواد لعابي و يک ماده تلخ است و به همين جهت عرق و ادرار را زياد مي کند.

– سنگ هاي کليه و مثانه را خرد کرده و از بين مي برد.

– گياه گاوزبان داراي اسيدهاي چرب امگا 6 مانند لينولنيک اسيد مي باشد که براي روماتوئيد مفيد است.

– ضماد برگ هاي تازه وله شده گاوزبان دمل را باز مي کند و براي معالجه سوختگي، آتش و آفتاب زدگي مفيد است.

– در طب سنتي ايران “مرماخوز” را جهت معالجه استسقا مفيد دانسته اند و براي اين کار، مبتلايان به استسقا بايستي مدت زيادي برگ و بذر آن را روزانه 15 تا 20 گرم ناشتا ميل نمايند.

*پس تجويز اين گياه براي مبتلايان به سرسام و برسام جايز نيست.

 

مضرات گیاه گاوزبان :

گاو زبان به علت داشتن آلكالوئيد براي زنان باردار و كودكان مضر است.

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
error: Content is protected !!