کاربرد سویق جو

  • سویق مقوی و تقویت کننده استخوان ها
  • افزایش و کمک به رشد قد
  • برطرف کننده پوکی استخوان
  • درمان برسام (التهاب پرده دیافراگم)
  • لاغر کننده در صورت مصرف به جای صبحانه به صورت خشک
  • کاهش دهنده قند خون

سویق جو نشسته

تومان48,000

7 عدد در انبار

کد محصول (SKU) 179 دسته بندی ها ,

سویق جو نشسته

توضیحات

سویق چیست؟ 

همه به خوبی می‌دانیم که میوه‌ها و دانه‌های غذایی که سرشار از املاح، مواد معدنی و طیف مختلفی از ویتامین‌ها و ترکیبات سالم، باارزش و سودمند هستند، به تأمین انرژی و تقویت هر یک از دستگاه‌ها و سیستم‌های موجود در بدن کمک می‌کنند. از این میان غلات و حبوبات نقش مؤثری داشته و سهم بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند. غلات در تهیۀ انواع و اقسام غذاها به کار می‌روند، اما یکی از راه‌های مؤثر برای مصرف آن‌ها، تهیۀ سویق غلات است.

سویق به آرد تهیه شده از غلات، البته به شکلی خاص گفته می‌شود. غلات دارای پوسته‌ای هستند که به آن سبوس می‌گوییم. سبوس یا پوسته غلات خواص بسیاری دارد، بنابراین توصیه بر این است که از غلات به شکل کامل، یعنی همراه با پوستۀ آن‌ها استفاده کنیم. در تهیۀ سویق، دانه‌های غلات مانند گندم و جو یا دانه و هستۀ برخی دیگر مانند سنجد و انار را پودر کرده و تفت می‌دهند؛ آردی که به این شکل به دست می‌آید، سویق نامیده شده و خواص غذایی بسیار زیادی دارد. گاهی دانه را ابتدا آرد کرده و بعد آرد را تفت می‌دهند و گاهی نیز دانه را تفت داده و سپس آرد می‌کنند که برای حفظ کیفیت بهتر، توصیه بر این است که دانه تفت داده شده و سپس آرد شود

 

سویق جو چه خواصی دارد؟

در بین غلات، سویق جو و گندم مصرف بیشتری داشته و خواص زیادی نیز دارند. یکی از غلات با ارزش و پر فایده، جو است که مصارف زیادی داشته و در تهیۀ بسیاری از مواد غذایی، نوشیدنی‌ها از آن در اشکال مختلف استفاده می‌گردد. سویق جو نیز فواید و خواص زیادی دارد، از جمله مصرف آن برای لاغری و همچنین دیابت بسیار مؤثر است. اگر بخواهیم به خواص سویق جو اشاره کرده و بپردازیم، می‌توانیم به شرحی که در ادامۀ مقاله خواهیم آورد، فواید و خواص آن را برشمریم؛ لاغر کننده، کاهش قند خون، تصفیه کننده خون، تقویت معده و روده، استخوان‌سازی، تقویت قلب و جبران فقر آهن که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

لاغر کننده 

جو، یکی از غلات فوق‌العاده پرخاصیت و تأثیرگذار در روند سلامتی و تغذیه است. این دانۀ سودمند، می‌تواند به عنوان یکی از موارد اصلی در وعده‌های غذایی به کار رود و خواص چشمگیر آن از سلامت قلب و عروق تا کاهش وزن و لاغری و کاهش کلسترول را دربر می‌گیرد. مصرف این ماده غذایی با داشتن فیبر بالا، باعث کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری طولانی مدت گشته و به همین دلیل، ولع گرسنگی و میل به خوردن را در فرد کاهش داده و به این شکل منجر به پایین آمدن سطح کلسترول بد خون شده و به سلامت بدن و کنترل وزن کمک بزرگی خواهد کرد. تقویت احساس سیری در فرد، باعث کاهش تمایل به مصرف مواد غذایی بیشتر، خصوصاً مواد غذایی پر کالری شده و بنابراین وزن را کاهش داده و منجر به لاغری می‌گردد.

فیبرهای موجود در جو، مانند بتاگلوکان، در روده ماده‌ای ژله مانند تولید می‌کنند که هضم و جذب مواد غذایی را کند و طولانی کرده و علاوه بر این که حس سیری را تقویت می‌کنند، چربی‌های شکمی را نیز هدف قرار می‌دهند. پرواضح است که مصرف سویق جو که با آرد جو به شکل کامل تهیه می‌گردد، امکان برخورداری از خواص سبوس جو و فیبر بالای آن را فراهم کرده و بهترین نوع مصرف این غلۀ مفید است.

 

کاهش قند خون 

مصرف جو و سویق جو باعث کاهش میزان قند خون شده و ترشح انسولین در بدن را به جهت کنترل میزان قند خون، بهبود می‌بخشد. منیزیم موجود در جو، نقش مهمی در تولید انسولین و استفادۀ بدن ما از قند خون داشته و به ایجاد تعادل در اندازۀ قند خون کمک می‌کند. از سوی دیگر فیبرهای موجود در جو که در سویق جو به میزان زیادی وجود دارد، در حین انجام فرآیند هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش، باعث جذب کمتر قند خون شده و همین موضوع کمک شایانی به کنترل سطح قند خون کرده و از بروز دیابت جلوگیری کرده و یا در کنترل میزان قند خون به بیماران دیابتی کمک می‌کند. مصرف سویق جو، خصوصاً به صورت ناشتا و در وعدۀ صبحانه به خوبی این روند را هدایت کرده و باعث کاهش قند خون می‌گردد.

تصفیه خون

به خوبی واضح و روشن است که مصرف جو و سویق جو و سایر فرآورده‌های به دست آمده از آن، علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پاکسازی رگ‌های خونی از چربی‌های مضر، باعث بهبود عملکرد کلیه‌ها و دفع مواد زائد و مضر از بدن می‌شود. مواد موجود در جو مانند یک درمان طبیعی علیه عفونت‌ها عمل کرده و باعث دفع سموم ناشی از سوخت و ساز در بدن می‌گردند. بتاگلوکان موجود در جو، با اتصال به اسیدهای صفراوی، کلسترول بد خون را به وسیلۀ دستگاه گوارش و از طریق مدفوع دفع می‌نماید. با کاهش قند خون، کلسترول مضر خون و افزایش عملکرد مثبت کلیه‌ها در دفع مواد مضر موجود در بدن از طریق ادرار و دفع چربی‌های مضر از طریق سیستم گوارش، نقش مؤثر جو و سویق جو در تصفیه خون مشهود است.

تقویت معده و روده

جو به دلیل داشتن فیبر بالا و به ویژه فیبرهای نامحلول، باعث تسهیل عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها شده و عمل هضم غذا و دفع را تنظیم می‌نماید. از سوی دیگر، فیبرهای محلول جو باعث ایجاد فضای مناسب برای باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و در نتیجه با بهبود عملکرد این باکتری‌ها، سیستم گوارشی، معده و روده تقویت شده و از بروز مشکلات گوارشی و عفونت‌ها و زخم‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

تحقیقات در این زمینه نشان داده است که با استفاده از جو و سویق جو و ایجاد زمینۀ مناسب برای فعالیت بیشتر باکتری‌های مفید و تقویت سلول‌های دستگاه گوارش، التهابات و اختلالات موجود در دستگاه گوارش و روده؛ شامل سندرم روده تحریک‌پذیر، بیماری کرون و کولیت و دیگر مشکلات احتمالی کاهش می‌یابد. با مصرف جو و سویق آن، احتمال بروز سنگ کیسۀ صفرا کاهش پیدا کرده و فیبر نامحلول موجود در جو، با ممانعت از تشکیل سنگ کیسه صفرا، ریسک جراحی کیسۀ صفرا را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین فیبرهای جو باعث پاکسازی روده‌ها، بویژه رودۀ بزرگ شده و همین موضوع مانع از بروز سرطان روده بزرگ و سرطان کلون می‌شود. گفتنی است جو حاوی مقادیر آنتی‌اکسیدان نیز می‌باشد که موادی مانند ساپونین‌ها، اسید فیتیک و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع سرطان دارند.

 

استخوان‌سازی 

جو منبعی غنی از کلسیم، فسفر و منیزیم است که این ترکیبات در ساخت و ساز استخوان‌ها حضور فعال دارند و مصرف مناسب جو و سویق جو، علاوه بر فواید گوناگونی که دارد، می‌تواند به استخوان‌سازی و استحکام استخوان‌ها و بافت‌های استخوانی در بدن کمک کند. کلسیم موجود در جو، با همراهی فسفر آن، می‌تواند روند بروز پوکی استخوان را نه تنها به تأخیر بیندازد، بلکه این قابلیت را دارد تا این روند را معکوس کرده و از سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها محافظت نماید.

جبران فقر آهن

جو به عنوان یکی از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین غلات که در برنامۀ غذایی بسیاری از افراد در سراسر دنیا حضور فعال دارد، دارای ویتامین‌های گروه B است و منبع غنی این ویتامین به شمار می‌رود. علاوه بر این جو و سویق آن و ترکیبات فرآوری شده از این گیاه پرخاصیت دارای آهن نیز هستند. از جملۀ ویتامین‌های موجود در جو، ویتامین‌های گروه B حضور پر رنگ‌تری داشته و ویتامین 9ب (B9) که فولات نیز نامیده می‌شود، در جبران کمبود فقر آهن نقش دارد.

تقویت قلب 

جو با داشتن مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و تقویت یستم ایمنی بدن از یک سو، و کاهش کلسترول مضر بدن و پایین آوردن فشار خون از سوی دیگر، به حفظ سلامت عروق خونی و قلب کمک کرده و از بروز گرفتگی عروق و سکته قلبی جلوگیری می‌نماید. با کاهش کلسترول و کنترل وزن و خواص سویق جو برای لاغری، فشار اضافی از روی قلب برداشته می‌شود و همین امر بسیار کمک کننده است.

جهت تهییه این محصول میتوانید در اپلیکیشن حکیم دانا ثبت سفارش بفرمایید

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “سویق جو نشسته”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery
محصولات بیشتر

قطره توتیا

تومان60,000

درباره محصول

قطره چشمی توتیا (تولید جدید) تقویت شده و بسته بندی کارتنی

توتیا معروف ترین و قویترین تقویت کننده بینایی و درمان بیماری های چشم تقویت بینایی و سبک کننده ...

سویق برنج

تومان45,600

خواص سویق برنج

از اونجایی که برنج دارای ویتامین ب هست و توی سویق همه این خواص حفظ میشه برای تقویت مو و ریزش مو عالیه اگه هرچی می‌خورین چاق نمیشین و همچنان لاغرین؛ سویق برنج مصرف کنین یکی از روش‌های درمان اسهال، مصرف سویق برنجه وجود ویتامین‌های گروه ب در سویق برنج باعث میشه پوستمون تقویت بشه باعث میشه استخوان‌ها تقویت بشن و مانع از پوکی استخوان بشه سوءهاضمه رو رفع می‌کنه و سیستم گوارشی رو تقویت می‌کنه   طبع:سرد و خشک

صابون مغز بادام سید عطار

تومان26,400

خواص صابون سفید آب با مغز بادام 

  • از بین برنده لک صورت و جای جوش
  • نرم کننده پوست
  • روشن کننده پوست

کرم ضدجوش

تومان66,000

کدام کرم ضدجوش بهترین مورد است؟

هیچگاه نمی توان یک کرم ضدجوش را نسبت به موارد دیگر برتر دانست. تنها راه انتخاب آن توجه به نوع آکنه موجود بر روی پوست شما است. محصولی که برای خواهر شما کار کرده است، ممکن است برای شما مفید نباشد و حتی پوست شما را حساس تر کند. با مراجعه به پزشک طب سنتی می توانید بهترین کرم ضدجوش را برای پوست خود انتخاب کنید.

نحوه استفاده از کرم ضدجوش به چه صورت است؟

نحوه مصرف انواع کرم ضدجوش با یکدیگر متفاوت است. به عنوان مثال برخی تنها باید بر روی جوش های شما اعمال شوند و برخی دیگر بر روی کل صورت نتیجه مثبتی خواهند داشت. تنها چیزی که در میان تمام آنها مشترک است،این است که قبل از استفاده لازم است صورت خود را با یک شوینده ملایم بشویید و از تمیز بودن آن اطمینان حاصل کنید. اگر از نحوه استفاده آن مطمئن نیستید،لازم است دستورالعمل آن را با دقت مطالعه کنید یا با پزشک خود مشورت کنید.

آیا برای جای جوش محصول خاصی وجود دارد؟

اغلب می توان گفت که کرم ویژه ای برای جای جوش های شما وجود ندارد. اما با مرطوب نگه داشتن پوست و جلوگیری از خشکی آن، می توانید اثرات باقی مانده را کم تر نشان داده و به از بین رفتنشان کمک کنید.

سخن آخر

متوجه شدیم که چرا پوست ما جوش میزند و اینکه کرم های ضد جوش سه نوع هستند.

مواد موجود در کرم های ضدجوش عبارت اند از:

بنزوئیل پراکسید، رتینوئید های موضعی، آنتی بیوتیک های موضعی، اسید آزلائیک است که هر کدام وظیفه منحصر به فرد خود را در ترکیبات کرم یا ژل ضدجوش دارد.

پونه 24 گرمی

تومان24,000
طبع پونه در طب سنتی گرم و خشک است

خواص پونه

  • مصرف پونه عفونت زنان را از بین میبرد
  • نقش بسزایی در تنظیم قاعدگی دارد و سبب تسکین درد های ناشی از قاعدگی نیز میشود
  • نوع ضدعفونی کننده فوق العاده است
  • این گیاه باعث راحت تر شدن تنفس از راه بینی میشود
  • دارای خاصیت ضد اسپاسم است
  • سبب پاکسازی کبد و از بین رفتن سموم ومواد زائد آن میشود
  • ضدعفونی کردن ریه
مصلح پونه :گیاه کتیرا  

عود اسماج

تومان72,000
نکات مهم درباره خواص اسماج و هر انچه باید درباره آن بدانید به جمع‌ بندی مهم‌ترین نکات در خصوص اسماج توجه فرمایید: اسماج به دسته گل‌ها و گیاهان طبیعی گفته می‌شود که توسط بومیان و قبایل آمریکای شمالی مورد استفاده قرار می‌گرفت. اسماج را می‌توان نوعی عود طبیعی دانست که باعث ایجاد بوی خوش در محیط می‌شود. علاوه بر بوی مطبوع، اسماج فواید بسیار زیاد دیگری نیز دارد. از جمله مهم ترین فواید آن می‌توان به پاکسازی هوای آلوده محیط، از بین بردن باکتری‌ها و تصفیه هوا، دفع انرژی‌های منفی، آرامش و تمرکز ذهنی، از بین بردن استرس و … دسته‌های اسماج کاملا از مواد طبیعی و گیاهان ساخته می‌شوند. برای مثال می توان به اسماج رزماری، مریم گلی، برگ‌ها درخت کاج، لوندر و … اشاره کرد. روش استفاده از اسماج بسیار ساده است. کافی است آن را در ظرف مخصوص قرار داده و با شمع بسوزانید. سپس شعله را خاموش کرده و اجازه دهید دود آن در محیط پخش شود. می‌توانید هر زمان که نیاز به آرامش دارید از اسماج استفاده کنید اما از بهترین زمان ها برای استفاده از اسماج می‌توان به هنگام اسباب کشی به محیط جدید و یا هر شروعی نو در زندگی اشاره کرد. بهتر است برای دفع انرژی‌های منفی، پس از استفاده از اسماج خاکستر آن را دفن کنید و یا دور بریزید.

7 عدد در انبار

تومان48,000

سویق چیست؟ 

همه به خوبی می‌دانیم که میوه‌ها و دانه‌های غذایی که سرشار از املاح، مواد معدنی و طیف مختلفی از ویتامین‌ها و ترکیبات سالم، باارزش و سودمند هستند، به تأمین انرژی و تقویت هر یک از دستگاه‌ها و سیستم‌های موجود در بدن کمک می‌کنند. از این میان غلات و حبوبات نقش مؤثری داشته و سهم بزرگی را به خود اختصاص داده‌اند. غلات در تهیۀ انواع و اقسام غذاها به کار می‌روند، اما یکی از راه‌های مؤثر برای مصرف آن‌ها، تهیۀ سویق غلات است.

سویق به آرد تهیه شده از غلات، البته به شکلی خاص گفته می‌شود. غلات دارای پوسته‌ای هستند که به آن سبوس می‌گوییم. سبوس یا پوسته غلات خواص بسیاری دارد، بنابراین توصیه بر این است که از غلات به شکل کامل، یعنی همراه با پوستۀ آن‌ها استفاده کنیم. در تهیۀ سویق، دانه‌های غلات مانند گندم و جو یا دانه و هستۀ برخی دیگر مانند سنجد و انار را پودر کرده و تفت می‌دهند؛ آردی که به این شکل به دست می‌آید، سویق نامیده شده و خواص غذایی بسیار زیادی دارد. گاهی دانه را ابتدا آرد کرده و بعد آرد را تفت می‌دهند و گاهی نیز دانه را تفت داده و سپس آرد می‌کنند که برای حفظ کیفیت بهتر، توصیه بر این است که دانه تفت داده شده و سپس آرد شود

 

سویق جو چه خواصی دارد؟

در بین غلات، سویق جو و گندم مصرف بیشتری داشته و خواص زیادی نیز دارند. یکی از غلات با ارزش و پر فایده، جو است که مصارف زیادی داشته و در تهیۀ بسیاری از مواد غذایی، نوشیدنی‌ها از آن در اشکال مختلف استفاده می‌گردد. سویق جو نیز فواید و خواص زیادی دارد، از جمله مصرف آن برای لاغری و همچنین دیابت بسیار مؤثر است. اگر بخواهیم به خواص سویق جو اشاره کرده و بپردازیم، می‌توانیم به شرحی که در ادامۀ مقاله خواهیم آورد، فواید و خواص آن را برشمریم؛ لاغر کننده، کاهش قند خون، تصفیه کننده خون، تقویت معده و روده، استخوان‌سازی، تقویت قلب و جبران فقر آهن که در ادامه به آن‌ها می‌پردازیم

لاغر کننده 

جو، یکی از غلات فوق‌العاده پرخاصیت و تأثیرگذار در روند سلامتی و تغذیه است. این دانۀ سودمند، می‌تواند به عنوان یکی از موارد اصلی در وعده‌های غذایی به کار رود و خواص چشمگیر آن از سلامت قلب و عروق تا کاهش وزن و لاغری و کاهش کلسترول را دربر می‌گیرد. مصرف این ماده غذایی با داشتن فیبر بالا، باعث کاهش اشتها و ایجاد احساس سیری طولانی مدت گشته و به همین دلیل، ولع گرسنگی و میل به خوردن را در فرد کاهش داده و به این شکل منجر به پایین آمدن سطح کلسترول بد خون شده و به سلامت بدن و کنترل وزن کمک بزرگی خواهد کرد. تقویت احساس سیری در فرد، باعث کاهش تمایل به مصرف مواد غذایی بیشتر، خصوصاً مواد غذایی پر کالری شده و بنابراین وزن را کاهش داده و منجر به لاغری می‌گردد.

فیبرهای موجود در جو، مانند بتاگلوکان، در روده ماده‌ای ژله مانند تولید می‌کنند که هضم و جذب مواد غذایی را کند و طولانی کرده و علاوه بر این که حس سیری را تقویت می‌کنند، چربی‌های شکمی را نیز هدف قرار می‌دهند. پرواضح است که مصرف سویق جو که با آرد جو به شکل کامل تهیه می‌گردد، امکان برخورداری از خواص سبوس جو و فیبر بالای آن را فراهم کرده و بهترین نوع مصرف این غلۀ مفید است.

 

کاهش قند خون 

مصرف جو و سویق جو باعث کاهش میزان قند خون شده و ترشح انسولین در بدن را به جهت کنترل میزان قند خون، بهبود می‌بخشد. منیزیم موجود در جو، نقش مهمی در تولید انسولین و استفادۀ بدن ما از قند خون داشته و به ایجاد تعادل در اندازۀ قند خون کمک می‌کند. از سوی دیگر فیبرهای موجود در جو که در سویق جو به میزان زیادی وجود دارد، در حین انجام فرآیند هضم و جذب مواد غذایی در دستگاه گوارش، باعث جذب کمتر قند خون شده و همین موضوع کمک شایانی به کنترل سطح قند خون کرده و از بروز دیابت جلوگیری کرده و یا در کنترل میزان قند خون به بیماران دیابتی کمک می‌کند. مصرف سویق جو، خصوصاً به صورت ناشتا و در وعدۀ صبحانه به خوبی این روند را هدایت کرده و باعث کاهش قند خون می‌گردد.

تصفیه خون

به خوبی واضح و روشن است که مصرف جو و سویق جو و سایر فرآورده‌های به دست آمده از آن، علاوه بر کاهش کلسترول بد خون و پاکسازی رگ‌های خونی از چربی‌های مضر، باعث بهبود عملکرد کلیه‌ها و دفع مواد زائد و مضر از بدن می‌شود. مواد موجود در جو مانند یک درمان طبیعی علیه عفونت‌ها عمل کرده و باعث دفع سموم ناشی از سوخت و ساز در بدن می‌گردند. بتاگلوکان موجود در جو، با اتصال به اسیدهای صفراوی، کلسترول بد خون را به وسیلۀ دستگاه گوارش و از طریق مدفوع دفع می‌نماید. با کاهش قند خون، کلسترول مضر خون و افزایش عملکرد مثبت کلیه‌ها در دفع مواد مضر موجود در بدن از طریق ادرار و دفع چربی‌های مضر از طریق سیستم گوارش، نقش مؤثر جو و سویق جو در تصفیه خون مشهود است.

تقویت معده و روده

جو به دلیل داشتن فیبر بالا و به ویژه فیبرهای نامحلول، باعث تسهیل عملکرد دستگاه گوارش و روده‌ها شده و عمل هضم غذا و دفع را تنظیم می‌نماید. از سوی دیگر، فیبرهای محلول جو باعث ایجاد فضای مناسب برای باکتری‌های مفید دستگاه گوارش شده و در نتیجه با بهبود عملکرد این باکتری‌ها، سیستم گوارشی، معده و روده تقویت شده و از بروز مشکلات گوارشی و عفونت‌ها و زخم‌ها جلوگیری به عمل می‌آید.

تحقیقات در این زمینه نشان داده است که با استفاده از جو و سویق جو و ایجاد زمینۀ مناسب برای فعالیت بیشتر باکتری‌های مفید و تقویت سلول‌های دستگاه گوارش، التهابات و اختلالات موجود در دستگاه گوارش و روده؛ شامل سندرم روده تحریک‌پذیر، بیماری کرون و کولیت و دیگر مشکلات احتمالی کاهش می‌یابد. با مصرف جو و سویق آن، احتمال بروز سنگ کیسۀ صفرا کاهش پیدا کرده و فیبر نامحلول موجود در جو، با ممانعت از تشکیل سنگ کیسه صفرا، ریسک جراحی کیسۀ صفرا را نیز کاهش می‌دهد.

همچنین فیبرهای جو باعث پاکسازی روده‌ها، بویژه رودۀ بزرگ شده و همین موضوع مانع از بروز سرطان روده بزرگ و سرطان کلون می‌شود. گفتنی است جو حاوی مقادیر آنتی‌اکسیدان نیز می‌باشد که موادی مانند ساپونین‌ها، اسید فیتیک و دیگر آنتی‌اکسیدان‌ها نقش مؤثری در پیشگیری از وقوع سرطان دارند.

 

استخوان‌سازی 

جو منبعی غنی از کلسیم، فسفر و منیزیم است که این ترکیبات در ساخت و ساز استخوان‌ها حضور فعال دارند و مصرف مناسب جو و سویق جو، علاوه بر فواید گوناگونی که دارد، می‌تواند به استخوان‌سازی و استحکام استخوان‌ها و بافت‌های استخوانی در بدن کمک کند. کلسیم موجود در جو، با همراهی فسفر آن، می‌تواند روند بروز پوکی استخوان را نه تنها به تأخیر بیندازد، بلکه این قابلیت را دارد تا این روند را معکوس کرده و از سلامت استخوان‌ها و دندان‌ها محافظت نماید.

جبران فقر آهن

جو به عنوان یکی از مهم‌ترین و سرشناس‌ترین غلات که در برنامۀ غذایی بسیاری از افراد در سراسر دنیا حضور فعال دارد، دارای ویتامین‌های گروه B است و منبع غنی این ویتامین به شمار می‌رود. علاوه بر این جو و سویق آن و ترکیبات فرآوری شده از این گیاه پرخاصیت دارای آهن نیز هستند. از جملۀ ویتامین‌های موجود در جو، ویتامین‌های گروه B حضور پر رنگ‌تری داشته و ویتامین 9ب (B9) که فولات نیز نامیده می‌شود، در جبران کمبود فقر آهن نقش دارد.

تقویت قلب 

جو با داشتن مقادیر زیادی از آنتی‌اکسیدان‌های مختلف و تقویت یستم ایمنی بدن از یک سو، و کاهش کلسترول مضر بدن و پایین آوردن فشار خون از سوی دیگر، به حفظ سلامت عروق خونی و قلب کمک کرده و از بروز گرفتگی عروق و سکته قلبی جلوگیری می‌نماید. با کاهش کلسترول و کنترل وزن و خواص سویق جو برای لاغری، فشار اضافی از روی قلب برداشته می‌شود و همین امر بسیار کمک کننده است.

جهت تهییه این محصول میتوانید در اپلیکیشن حکیم دانا ثبت سفارش بفرمایید

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
error: Content is protected !!