کاربرد روغن گلسرخ

  • سردردهای گرم
  • رفع بی خوابی
  • گوش درد
  • شادابی و زیبایی پوست صورت
  • رویاننده گوشت زخم های عمیق
  • تقویت قلب
  • تسکین درد دندان
  • زخم های گوارشی
  • سوختگی
  • زخم نوره
  • تقویت مغز

طبع:مرکب القوی

روغن گل سرخ 20cc

تومان96,000

2 عدد در انبار

کد محصول (SKU) 128 دسته بندی ها , برچسب

روغن گل سرخ 20cc

توضیحات

روغن گل سرخ یکی از بهترین روغن‌های ضروری است که قابلیت ‌ترکیب با انواع روغن‌های حامل مانند روغن‌زیتون را دارد. از دیرباز این روغن را برای اهداف مختلف سلامتی پوست و مو استفاده می‌کردند. ترکیبات عالی موجود در این روغن، پوست را کاملاً تغذیه کرده و بخصوص برای پوست‌های خشک بسیار مؤثر است.
مهم‌ترین خواص روغن گل سرخ برای پوست
روغن گل رز به دلیل ترکیبات فعالی که درون خود دارد، می‌تواند برای پوست ما بسیار مفید باشد و راز بسیاری از افراد که دارای پوست خوب هستند نیز استفاده از این روغن است. مهم‌ترین این فواید عبارت‌اند از:

1. آبرسان عالی برای پوست
کمبود آب در هر نوع تایپ پوستی می‌تواند اتفاق بیفتد و همه افراد با هر نوع پوستی که دارند حتی با پوست چرب، باید به‌صورت روزانه از یک آبرسان طبیعی مناسب استفاده کنند. این باور کاملاً غلط است که افراد با پوست چرب نیازی به محصولاتی مانند آبرسان‌ها ندارند و این نوع پوست نیز می‌تواند در عین چرب بودن دچار کمبود آب و عوارض ناشی از آن شود.

روغن گل سرخ نیز به دلیل اسیدهای چرب ضروری مانند لینولنیک و لینولئیک موجود در آن، به‌خوبی می‌تواند رطوبت پوست شما را افزایش دهد. درواقع این اسیدهای چرب به حفظ کردن رطوبت در دیواره‌های سلولی پوست کمک می‌کنند.

به همین دلیل افرادی که دارای پوست خشک و به ویژه پوست حساس و خارش‌دار هستند می‌توانند این ماده طبیعی را تست کنند و درصورتی‌که نسبت به آن آلرژی نداشتند، به‌صورت روزانه استفاده نمایند تا با افزایش رطوبت در پوستشان، این خشکی از بین رفته و عوارضی مانند خارش و پوسته‌پوسته شدن نیز برطرف گردد.

لازم به ذکر است روغن گل سرخ سرشار مواد طبیعی است که به‌راحتی در پوست جذب می‌شوند. به همین دلیل ترکیبات فعال در آن حتی تا لایه‌های زیرین یک پوست تمیز به‌خوبی نفوذ خواهد کرد و تأثیر شگفت انگیزش را نشان می‌دهد.

همین امر پوست شما را تقویت کرده و از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند؛ زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل پیری زودرس کمبود آب در پوست است و روغن گل رز می‌تواند به‌خوبی این کمبود را در صورت عدم وجود حساسیت جبران نماید.

طبق نتایج تحقیقاتی که در سال 2015 در این زمینه انجام‌شده است، روغن گل سرخ توانسته است رطوبت پوست افراد مصرف‌کننده آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد؛ بنابراین این محصول یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای انواع پوست محسوب می‌شود.

2. از بین برنده لکه‌های پوستی
روغن گل سرخ علاوه بر آبرسانی قوی که انجام می‌دهد، می‌تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده و لایه‌بردار ملایم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل برای لکه‌های پوستی سطحی بسیار مؤثر است و همچنین به دلیل لایه‌برداری و تحریک پوست برای تولید سلول‌های جدید، روند پیری پوست را کند کرده و پوستی درخشان و بدون سلول‌های مرده به شما هدیه می‌دهد. علت این خاصیت وجود مقدار فراوان ویتامین‌های A و C در این روغن هست.

رتینول یا ویتامین A می‌تواند گردش خون در زیر پوست را افزایش ‌دهد و همین امر به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد به بهبود کیفیت پوست کمک کرده و پوستی زیبا برایتان ایجاد خواهد کرد.

همچنین برای تولید کلاژن بیشتر نیاز به ویتامین C هست و بسیاری از سرم‌ها یا کرم‌های کلاژن ساز دارای این ویتامین هستند. کلاژن پروتئین طبیعی پوست است که ساختار مقاوم پوست را ایجاد می‌کند و در قسمت بعد توضیحات کامل‌تری در مورد آن خواهیم داد.

3. تحریک ساخت کلاژن بیشتر
کلاژن پروتئینی در پوست است که دقیقاً مثل یک داربست عالی برای نگه‌داشتن سلول‌های پوست در کنار هم و قوام پوست عمل می‌کند. به همین دلیل پوست ما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را به کلاژن، مدیون است.

متأسفانه با افزایش سن، میزان تولید کلاژن طبیعی بدن به‌مرور کمتر شده و همین امر، پیری و چین‌وچروک‌های صورت را ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق و کمک به بدن برای ساخت کلاژن بیشتر، به‌خصوص از 30 سالگی به بعد، باید خودمان با روش‌های خارجی مانند متدهای زیبایی و محصولات بر پایه کلاژن آن را تقویت کنیم.

وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی و زیاد داخل روغن گل رز یعنی ویتامین‌های C و A می‌تواند به افزایش کلاژن پوست کمک کرده و از این نظر یک تقویت‌کننده عالی محسوب می‌شود. نتایج یک مطالعه در این زمینه در سال 2015 نشان داده است، افرادی که روزانه از این ماده استفاده می‌کردند، درنهایت خاصیت ارتجاعی پوستشان به طور قابل توجهی افزایش پیداکرده است.

4. روغن گل سرخ کاهش‌دهنده التهابات پوستی
یکی از معضلات افرادی که با انواع بیماری‌های پوستی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وجود التهابات پوستی است. روغن گل سرخ دارای دو ترکیب به نام آنتوسیانین‌ها و پلی فنول‌ها هست. این مواد در صورت عدم حساسیت پوست شما به روغن گل رز می‌توانند تا حد قابل‌توجهی التهابات پوستی را نیز کاهش دهند.

به‌علاوه در این روغن، ویتامین E نیز وجود دارد که آن ‌هم یک آنتی‌اکسیدان قوی است و اثرات ضدالتهابی خوبی برای پوست خواهد داشت. به همین دلیل، روغن رز سوزش پوست، ناشی از بیماری‌های زیر را کاهش خواهد داد:

روزاسه
پسوریازیس
اگزما
درماتیت

5. یک ضدآفتاب طبیعی برای پوست
یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد عوارضی مانند چین‌وچروک‌ها، پیری زودرس و لکه‌های تیره روی پوست قرار گرفتن بیش‌ازحد در برابر نور مستقیم خورشید، بخصوص بدون محافظی مانند کرم ضدآفتاب، عینک و کلاه است. به‌علاوه اشعه ماوراءبنفش می‌تواند تولید کلاژن را مختل کرده و میزان آن را در بدن کاهش دهد. به همین دلیل حتماً باید هنگام خروج از منزل حتی اگر هوا ابری باشد، از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید؛

زیرا این اشعه در هوای ابری نیز می‌تواند به پوست شما رسیده و در آن نفوذ کرده و عوارض خود را به جای بگذارد. روغن رز نیز به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد می‌تواند به‌طور طبیعی از پوست در برابر اشعه‌های مخرب خورشیدی محافظت کند.

البته این بدین معنی نیست که روغن گل سرخ می‌تواند جایگزینی کامل برای کرم ضدآفتاب شما محسوب شود؛ اما مصرف منظم آن می‌تواند به‌عنوان یک کمک دهنده طبیعی به ضدآفتاب شما اثرات آفتاب بر پوست مانند لکه‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد.

6. روغن گل سرخ کاهش‌دهنده هایپرپیگمانتاسیون یا تغییرات رنگی در پوست
هایپرپیگمانتاسیون به لکه‌های روشن و تیره‌ای گفته می‌شود که به دلیل تجمع ملانین زیاد در برخی نقاط پوست ایجاد می‌شوند. این حالت می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود، مانند:

قرار گرفتن در معرض آفتاب
برخی از تغییرات هورمونی که بخصوص در زنان بیشتر دیده می‌شود و به‌عنوان‌مثال می‌توان به تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی، بارداری و یائسگی اشاره کرد که البته تغییرات هورمونی پریودی نسبت به دو مورد دیگر کمتر است. از طرفی زنان روحیه حساسی دارند و استرس شدید نیز می‌تواند منجر به عدم تعادل هورمونی و مشکلات پوستی ناشی از آن شود.
مصرف داروهای شیمی‌درمانی، ضدبارداری و برخی دیگر از داروهای خاص
ترکیبات غذایی مانند رتینوئیدها که به دلیل وجود ویتامین A در این ماده قرار دارند، می‌توانند به‌خوبی لکه‌های پوستی را کاهش دهند. ترکیبات موجود در روغن گل سرخ نه‌تنها از این نظر برای پوست سودمند هستند، بلکه می‌توانند در کنترل فشارخون نیز به شما کمک کنند.

به‌علاوه ترکیباتی مانند بتاکاروتن و لیکوپن در روغن گل سرخ وجود دارد که از مواد بسیار عالی برای روشن‌کنندگی پوست محسوب می‌شوند. حتی شما می‌توانید این ترکیبات را در بسیاری از محصولات روشن‌کننده پوست در بازار نیز ببینید.

7. روغن گل سرخ درمان‌کننده جای جوش
یکی از دغدغه‌های بسیار شایع بخصوص در جوانان جای جوش یا اسکار آکنه است. بخصوص افرادی که در دوران بلوغ خود به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه جوش‌های خود را دست‌کاری کرده‌اند بیشتر دچار این نگرانی و ناراحتی در مورد زیبایی پوستشان هستند. طوری که می‌تواند تأثیر منفی زیادی در روحیه آن‌ها و اعتمادبه‌نفسشان ایجاد نماید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به‌عنوان درمان جای جوش باشد، تقویت کلاژن پوست در آن ناحیه است که طبق آنچه قبلاً توضیح دادیم، روغن گل سرخ این توانایی را دارد. حتی در طب سنتی نیز به‌وفور از این ماده برای کاهش و بهبود زخم‌ها و جای زخم‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند برای درمان جای جوش نیز مناسب باشد.

شما می‌توانید برای درمان جای جوش و لکه‌های پوستی با سرعت بالاتر علاوه بر استفاده از مواد طبیعی، به متخصص پوست مراجعه نمایید و پزشک نیز از روش‌های نوین مانند میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و … برای ایجاد نتایج دلخواه استفاده می‌کند که بسیار مؤثر هستند.

8. ایمنی پوست را تقویت می‌کند
روغن گل سرخ سرشار از اسیدهای اشباع نشده بسیار خوبی است که اجازه نمی‌دهد غشاهای سلولی تخریب شوند و درنتیجه پوست از بسیاری از آسیب‌های احتمالی حفظ خواهد شد.

نحوه استفاده صحیح از روغن گل سرخ برای پوست
همان‌طورکه پیش‌تر نیز گفتیم، ترکیبات روغن گل سرخ طوری است که به‌راحتی در پوست جذب خواهند شد. به همین دلیل استفاده آن شیوه خاصی ندارد و شما می‌توانید ابتدا پوست خود را با یک پاک‌کننده یا شوینده مناسب تمیز کنید و بعد روغن گل سرخ را که از قبل با روغن حاملی مانند روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کرده‌اید، مثل کرم مرطوب‌کننده آن را روی پوستتان ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از روغن گل سرخ به‌تنهایی و به‌صورت خالص استفاده نکنید؛ زیرا این روغن یا اسانس بسیار قوی است و استفاده آن به‌صورت تنها می‌‎‌تواند حساسیت‌های مختلف پوستی را ایجاد نماید. حتماً باید به ازای هر قطره روغن گل سرخ، چند قطره روغن سبک (نسبت یک‌به‌شش) مانند جوجوبا، نارگیل و … به آن اضافه کنید و بعدازآن استفاده نمایید.

درصورتی‌که اولین بار است می‌خواهید از این روغن برای پوستتان استفاده کنید، به دلیل اینکه یک ماده طبیعی است و نوع واکنش پوست شما نسبت به آن هنوز مشخص نیست، حتماً آزمایش پچ را انجام دهید.

این آزمایش بدین‌صورت است که ابتدا مقداری از این روغن را بعد از رقیق کردن آن، باید روی بخش کوچکی از پوستتان مانند بازوی داخلی یا پشت گوشتان امتحان کنید. اگر بعد از 24 ساعت با واکنش‌هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و … مواجه نشدید، می‌توانید برای تمام پوست از آن استفاده کنید. در غیر این صورت باید مصرف روغن رز را متوقف کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به حساسیت‌هایی شود که تنها متخصص پوست می‌تواند به درمان آن برای شما کمک کند.

پس‌ازاینکه تست پچ را انجام دادید و مشخص شد که پوست شما نسبت به ترکیبات فعال روغن گل سرخ واکنش بدی نشان نمی‌دهد، می‌توانید از این روغن روزانه دو بار استفاده کنید. توجه داشته باشید که به دلیل اینکه روغن گل سرخ از روغن‌های اساسی محسوب می‌شود، نمی‌توان از آن به‌تنهایی استفاده کرد و حتماً باید با یک روغن حامل مانند روغن‌زیتون یا روغن نارگیل ترکیب شود.

از طرفی این روغن سریعاً سفت می‌شود و به همین دلیل بهتر است در جای تاریک و خنک یا یخچال نگه‌داری شود تا بتوان به مدت بیشتری از آن استفاده نمود

 

روغن گل سرخ 20cc

جهت خریدی مطمئن در اپلیکیشن حکیم دانا ثبت سفارش بفرمایید

نظرات (0)

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “روغن گل سرخ 20cc”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Shipping & Delivery
محصولات بیشتر

روغن زرد تخم مرغ شفابخش

تومان81,600

خواص روغن زرده تخم مرغ

  • برای سلامت چشم بسیار مفید است.
  • برای درمان شب ادراری در کودکان میتوان از این روغن استفاده کرد. به صورتی که مقداری روغن را بر روی گودی کمر بریزید و پهلوها را ماساژ دهید.
  • همچنین برای پرپشت شدن ریش و سیبیل این روغن بسیار مفید است.

کرم گیاهی رازیانه

تومان50,400
خواص کرم رازیانه

موارد مصرف:

  • مرطوب کننده
  • ضد لک و ضد چروک
  • جلوگیری از پف کردگی پوست.
  • از بین برنده کبودی پوست
  • شادابی و طراوت بخشیدن به پوستهای خسته و بی روح
  • پاک کننده قوی سلولهای مرده پوست
  • ضد عفونی کننده
  • آرامبخش
  • آبرسان و تقویت کننده سلولهای پوست
  •  دفع سموم

روغن خردل

تومان45,600

خواص روغن خردل

  • کاهش احتمال ابتلا به سرطان
  • کمک به بیماری های قلبی عروقی
  • یک محرک طبیعی بسیار قوی است و اشتها را از طریق گوارش و صفرا در کبد وطحال بهبود می بخشد
  • محرک حسی در عضلات
  • درمان سرماخوردگی
  • برای کاهش درد مفاصل و روماتوئید
  • درمان مشکلات مربوط به لب ها
  • بهبود عملکرد اندام های بدن
  • خواص ضد باکتریایی، ضد قارچی و ضد التهابی
  • مفید برای آسم
  • مناسب برای دفع حشرات
  • سفید شدن دندان ها و مشکلات مربوط به دهان و دندان
  • افزایش بهبود عملکرد مغز
  • برای تقویت سلامت کلی بدن
  • از بین بردن لکه های تیره پوست
  • کمک به روشن کردن پوست
  • یک ضدآفتاب طبیعی عمل می کند
  • درمان جوش و عفونت ها
  • خواص ضد پیری
  • تحریک رشد مو

سرکه انگبین کاسنی

تومان90,000

خواص سرکه انگبین کاسنی

  رقیق کننده خون - کاهنده دیابت - مفرح اعصاب و نشاط اور - پاکسازی خون از اخلاط فاسد - کاهنده چربی خون و کنترل ان - کمک به درمان کبد و نارسایی عملکرد ان - کمک به درمان سنگ کیسه صفرا  

رژمدادی سرخابی کد 6

تومان54,000

خواص رژلب های گیاهی

در رژهای سنتی و گیاهی از روغن‌های طبیعی استفاده می‌شود. خبری از الکل (به‌عنوان حلال روغن) وعطرمایه، رنگ و مواد نگه‌دارنده (برای پیشگیری از فساد) نیست. باوجود روغن رنگ‌دانه‌های گیاهی در این رژها، نه‌تنها خشکی و ترک‌های ناشی از رژهای صنعتی ایجاد نمی‌شود، بلکه استفاده مستمر از این رژها طراوت ازدست‌رفته لب‌ها را بازمی‌گرداند.

فاقد سرب و مواد شیمیایی است

2 عدد در انبار

تومان96,000

روغن گل سرخ یکی از بهترین روغن‌های ضروری است که قابلیت ‌ترکیب با انواع روغن‌های حامل مانند روغن‌زیتون را دارد. از دیرباز این روغن را برای اهداف مختلف سلامتی پوست و مو استفاده می‌کردند. ترکیبات عالی موجود در این روغن، پوست را کاملاً تغذیه کرده و بخصوص برای پوست‌های خشک بسیار مؤثر است.
مهم‌ترین خواص روغن گل سرخ برای پوست
روغن گل رز به دلیل ترکیبات فعالی که درون خود دارد، می‌تواند برای پوست ما بسیار مفید باشد و راز بسیاری از افراد که دارای پوست خوب هستند نیز استفاده از این روغن است. مهم‌ترین این فواید عبارت‌اند از:

1. آبرسان عالی برای پوست
کمبود آب در هر نوع تایپ پوستی می‌تواند اتفاق بیفتد و همه افراد با هر نوع پوستی که دارند حتی با پوست چرب، باید به‌صورت روزانه از یک آبرسان طبیعی مناسب استفاده کنند. این باور کاملاً غلط است که افراد با پوست چرب نیازی به محصولاتی مانند آبرسان‌ها ندارند و این نوع پوست نیز می‌تواند در عین چرب بودن دچار کمبود آب و عوارض ناشی از آن شود.

روغن گل سرخ نیز به دلیل اسیدهای چرب ضروری مانند لینولنیک و لینولئیک موجود در آن، به‌خوبی می‌تواند رطوبت پوست شما را افزایش دهد. درواقع این اسیدهای چرب به حفظ کردن رطوبت در دیواره‌های سلولی پوست کمک می‌کنند.

به همین دلیل افرادی که دارای پوست خشک و به ویژه پوست حساس و خارش‌دار هستند می‌توانند این ماده طبیعی را تست کنند و درصورتی‌که نسبت به آن آلرژی نداشتند، به‌صورت روزانه استفاده نمایند تا با افزایش رطوبت در پوستشان، این خشکی از بین رفته و عوارضی مانند خارش و پوسته‌پوسته شدن نیز برطرف گردد.

لازم به ذکر است روغن گل سرخ سرشار مواد طبیعی است که به‌راحتی در پوست جذب می‌شوند. به همین دلیل ترکیبات فعال در آن حتی تا لایه‌های زیرین یک پوست تمیز به‌خوبی نفوذ خواهد کرد و تأثیر شگفت انگیزش را نشان می‌دهد.

همین امر پوست شما را تقویت کرده و از پیری زودرس نیز جلوگیری می‌کند؛ زیرا یکی از مهم‌ترین دلایل پیری زودرس کمبود آب در پوست است و روغن گل رز می‌تواند به‌خوبی این کمبود را در صورت عدم وجود حساسیت جبران نماید.

طبق نتایج تحقیقاتی که در سال 2015 در این زمینه انجام‌شده است، روغن گل سرخ توانسته است رطوبت پوست افراد مصرف‌کننده آن را تا حد قابل‌توجهی افزایش دهد؛ بنابراین این محصول یک مرطوب‌کننده طبیعی عالی برای انواع پوست محسوب می‌شود.

2. از بین برنده لکه‌های پوستی
روغن گل سرخ علاوه بر آبرسانی قوی که انجام می‌دهد، می‌تواند به‌عنوان یک پاک‌کننده و لایه‌بردار ملایم نیز مورد استفاده قرار بگیرد. به همین دلیل برای لکه‌های پوستی سطحی بسیار مؤثر است و همچنین به دلیل لایه‌برداری و تحریک پوست برای تولید سلول‌های جدید، روند پیری پوست را کند کرده و پوستی درخشان و بدون سلول‌های مرده به شما هدیه می‌دهد. علت این خاصیت وجود مقدار فراوان ویتامین‌های A و C در این روغن هست.

رتینول یا ویتامین A می‌تواند گردش خون در زیر پوست را افزایش ‌دهد و همین امر به جلوگیری از افتادگی پوست کمک می‌کند. ویتامین C نیز یک آنتی‌اکسیدان قوی است که از طریق مبارزه با رادیکال‌های آزاد به بهبود کیفیت پوست کمک کرده و پوستی زیبا برایتان ایجاد خواهد کرد.

همچنین برای تولید کلاژن بیشتر نیاز به ویتامین C هست و بسیاری از سرم‌ها یا کرم‌های کلاژن ساز دارای این ویتامین هستند. کلاژن پروتئین طبیعی پوست است که ساختار مقاوم پوست را ایجاد می‌کند و در قسمت بعد توضیحات کامل‌تری در مورد آن خواهیم داد.

3. تحریک ساخت کلاژن بیشتر
کلاژن پروتئینی در پوست است که دقیقاً مثل یک داربست عالی برای نگه‌داشتن سلول‌های پوست در کنار هم و قوام پوست عمل می‌کند. به همین دلیل پوست ما خاصیت ارتجاعی و استحکام خود را به کلاژن، مدیون است.

متأسفانه با افزایش سن، میزان تولید کلاژن طبیعی بدن به‌مرور کمتر شده و همین امر، پیری و چین‌وچروک‌های صورت را ایجاد می‌کند. برای جلوگیری از این اتفاق و کمک به بدن برای ساخت کلاژن بیشتر، به‌خصوص از 30 سالگی به بعد، باید خودمان با روش‌های خارجی مانند متدهای زیبایی و محصولات بر پایه کلاژن آن را تقویت کنیم.

وجود آنتی‌اکسیدان‌های قوی و زیاد داخل روغن گل رز یعنی ویتامین‌های C و A می‌تواند به افزایش کلاژن پوست کمک کرده و از این نظر یک تقویت‌کننده عالی محسوب می‌شود. نتایج یک مطالعه در این زمینه در سال 2015 نشان داده است، افرادی که روزانه از این ماده استفاده می‌کردند، درنهایت خاصیت ارتجاعی پوستشان به طور قابل توجهی افزایش پیداکرده است.

4. روغن گل سرخ کاهش‌دهنده التهابات پوستی
یکی از معضلات افرادی که با انواع بیماری‌های پوستی دست‌وپنجه نرم می‌کنند، وجود التهابات پوستی است. روغن گل سرخ دارای دو ترکیب به نام آنتوسیانین‌ها و پلی فنول‌ها هست. این مواد در صورت عدم حساسیت پوست شما به روغن گل رز می‌توانند تا حد قابل‌توجهی التهابات پوستی را نیز کاهش دهند.

به‌علاوه در این روغن، ویتامین E نیز وجود دارد که آن ‌هم یک آنتی‌اکسیدان قوی است و اثرات ضدالتهابی خوبی برای پوست خواهد داشت. به همین دلیل، روغن رز سوزش پوست، ناشی از بیماری‌های زیر را کاهش خواهد داد:

روزاسه
پسوریازیس
اگزما
درماتیت

5. یک ضدآفتاب طبیعی برای پوست
یکی از مهم‌ترین دلایل ایجاد عوارضی مانند چین‌وچروک‌ها، پیری زودرس و لکه‌های تیره روی پوست قرار گرفتن بیش‌ازحد در برابر نور مستقیم خورشید، بخصوص بدون محافظی مانند کرم ضدآفتاب، عینک و کلاه است. به‌علاوه اشعه ماوراءبنفش می‌تواند تولید کلاژن را مختل کرده و میزان آن را در بدن کاهش دهد. به همین دلیل حتماً باید هنگام خروج از منزل حتی اگر هوا ابری باشد، از یک ضدآفتاب مناسب استفاده کنید؛

زیرا این اشعه در هوای ابری نیز می‌تواند به پوست شما رسیده و در آن نفوذ کرده و عوارض خود را به جای بگذارد. روغن رز نیز به دلیل ویتامین‌های فراوانی که دارد می‌تواند به‌طور طبیعی از پوست در برابر اشعه‌های مخرب خورشیدی محافظت کند.

البته این بدین معنی نیست که روغن گل سرخ می‌تواند جایگزینی کامل برای کرم ضدآفتاب شما محسوب شود؛ اما مصرف منظم آن می‌تواند به‌عنوان یک کمک دهنده طبیعی به ضدآفتاب شما اثرات آفتاب بر پوست مانند لکه‌های پوستی را تا حد زیادی کاهش دهد.

6. روغن گل سرخ کاهش‌دهنده هایپرپیگمانتاسیون یا تغییرات رنگی در پوست
هایپرپیگمانتاسیون به لکه‌های روشن و تیره‌ای گفته می‌شود که به دلیل تجمع ملانین زیاد در برخی نقاط پوست ایجاد می‌شوند. این حالت می‌تواند از عوامل مختلفی ناشی شود، مانند:

قرار گرفتن در معرض آفتاب
برخی از تغییرات هورمونی که بخصوص در زنان بیشتر دیده می‌شود و به‌عنوان‌مثال می‌توان به تغییرات هورمونی ناشی از قاعدگی، بارداری و یائسگی اشاره کرد که البته تغییرات هورمونی پریودی نسبت به دو مورد دیگر کمتر است. از طرفی زنان روحیه حساسی دارند و استرس شدید نیز می‌تواند منجر به عدم تعادل هورمونی و مشکلات پوستی ناشی از آن شود.
مصرف داروهای شیمی‌درمانی، ضدبارداری و برخی دیگر از داروهای خاص
ترکیبات غذایی مانند رتینوئیدها که به دلیل وجود ویتامین A در این ماده قرار دارند، می‌توانند به‌خوبی لکه‌های پوستی را کاهش دهند. ترکیبات موجود در روغن گل سرخ نه‌تنها از این نظر برای پوست سودمند هستند، بلکه می‌توانند در کنترل فشارخون نیز به شما کمک کنند.

به‌علاوه ترکیباتی مانند بتاکاروتن و لیکوپن در روغن گل سرخ وجود دارد که از مواد بسیار عالی برای روشن‌کنندگی پوست محسوب می‌شوند. حتی شما می‌توانید این ترکیبات را در بسیاری از محصولات روشن‌کننده پوست در بازار نیز ببینید.

7. روغن گل سرخ درمان‌کننده جای جوش
یکی از دغدغه‌های بسیار شایع بخصوص در جوانان جای جوش یا اسکار آکنه است. بخصوص افرادی که در دوران بلوغ خود به‌صورت خودآگاه یا ناخودآگاه جوش‌های خود را دست‌کاری کرده‌اند بیشتر دچار این نگرانی و ناراحتی در مورد زیبایی پوستشان هستند. طوری که می‌تواند تأثیر منفی زیادی در روحیه آن‌ها و اعتمادبه‌نفسشان ایجاد نماید.

یکی از مهم‌ترین مواردی که می‌تواند به‌عنوان درمان جای جوش باشد، تقویت کلاژن پوست در آن ناحیه است که طبق آنچه قبلاً توضیح دادیم، روغن گل سرخ این توانایی را دارد. حتی در طب سنتی نیز به‌وفور از این ماده برای کاهش و بهبود زخم‌ها و جای زخم‌ها استفاده می‌شود و می‌تواند برای درمان جای جوش نیز مناسب باشد.

شما می‌توانید برای درمان جای جوش و لکه‌های پوستی با سرعت بالاتر علاوه بر استفاده از مواد طبیعی، به متخصص پوست مراجعه نمایید و پزشک نیز از روش‌های نوین مانند میکرودرم ابریژن، میکرونیدلینگ و … برای ایجاد نتایج دلخواه استفاده می‌کند که بسیار مؤثر هستند.

8. ایمنی پوست را تقویت می‌کند
روغن گل سرخ سرشار از اسیدهای اشباع نشده بسیار خوبی است که اجازه نمی‌دهد غشاهای سلولی تخریب شوند و درنتیجه پوست از بسیاری از آسیب‌های احتمالی حفظ خواهد شد.

نحوه استفاده صحیح از روغن گل سرخ برای پوست
همان‌طورکه پیش‌تر نیز گفتیم، ترکیبات روغن گل سرخ طوری است که به‌راحتی در پوست جذب خواهند شد. به همین دلیل استفاده آن شیوه خاصی ندارد و شما می‌توانید ابتدا پوست خود را با یک پاک‌کننده یا شوینده مناسب تمیز کنید و بعد روغن گل سرخ را که از قبل با روغن حاملی مانند روغن نارگیل یا زیتون ترکیب کرده‌اید، مثل کرم مرطوب‌کننده آن را روی پوستتان ماساژ دهید.

توجه داشته باشید که به‌هیچ‌وجه از روغن گل سرخ به‌تنهایی و به‌صورت خالص استفاده نکنید؛ زیرا این روغن یا اسانس بسیار قوی است و استفاده آن به‌صورت تنها می‌‎‌تواند حساسیت‌های مختلف پوستی را ایجاد نماید. حتماً باید به ازای هر قطره روغن گل سرخ، چند قطره روغن سبک (نسبت یک‌به‌شش) مانند جوجوبا، نارگیل و … به آن اضافه کنید و بعدازآن استفاده نمایید.

درصورتی‌که اولین بار است می‌خواهید از این روغن برای پوستتان استفاده کنید، به دلیل اینکه یک ماده طبیعی است و نوع واکنش پوست شما نسبت به آن هنوز مشخص نیست، حتماً آزمایش پچ را انجام دهید.

این آزمایش بدین‌صورت است که ابتدا مقداری از این روغن را بعد از رقیق کردن آن، باید روی بخش کوچکی از پوستتان مانند بازوی داخلی یا پشت گوشتان امتحان کنید. اگر بعد از 24 ساعت با واکنش‌هایی مانند قرمزی، خارش، سوزش و … مواجه نشدید، می‌توانید برای تمام پوست از آن استفاده کنید. در غیر این صورت باید مصرف روغن رز را متوقف کنید؛ زیرا می‌تواند منجر به حساسیت‌هایی شود که تنها متخصص پوست می‌تواند به درمان آن برای شما کمک کند.

پس‌ازاینکه تست پچ را انجام دادید و مشخص شد که پوست شما نسبت به ترکیبات فعال روغن گل سرخ واکنش بدی نشان نمی‌دهد، می‌توانید از این روغن روزانه دو بار استفاده کنید. توجه داشته باشید که به دلیل اینکه روغن گل سرخ از روغن‌های اساسی محسوب می‌شود، نمی‌توان از آن به‌تنهایی استفاده کرد و حتماً باید با یک روغن حامل مانند روغن‌زیتون یا روغن نارگیل ترکیب شود.

از طرفی این روغن سریعاً سفت می‌شود و به همین دلیل بهتر است در جای تاریک و خنک یا یخچال نگه‌داری شود تا بتوان به مدت بیشتری از آن استفاده نمود

 

روغن گل سرخ 20cc

جهت خریدی مطمئن در اپلیکیشن حکیم دانا ثبت سفارش بفرمایید

منو دسته های خود را در سربرگ موبایل -> موبایل -> المان منو موبایل -> نمایش/پنهان سازی -> انتخاب منو تنظیم کنید
سبد خرید فروشگاه
شروع به تایپ کنید برای نوشته‌های که به‌دنبال آن هستید.
error: Content is protected !!