خواص دانه چیا 

  • برای لاغری
  • بالابردن انرژی
  • کاهش درد مفاصل
  • افزایش حجم عضلات
  • تامین آب بدن
  • تقویت روحیه
  • جلوگیری از پیری زودرس پوست
  • کاهش التهاب پوست
  • بالابردن مقاومت پوست
  • آبرسانی بیشتر پوست
  • درخشندگی بیشتر مو
  • جلوگیری از ریزش مو
  • نرم‌کنندگی مو
  • جلوگیری از نازک‌شدن مو

دانه چیا 100 گرمی

تومان46,000

3 عدد در انبار

دانه چیا 100 گرمی

دانه چیا، دانه خوراکی گیاه چیا و از خانواده نعنایان است. خواص دانه چیا منجر به اهمیت این گیاه از گذشته‌های دور تا کنون شده است. گیاه چیا، بومی مکزیک است و سال‌ها غذای پرمصرف قوم مایا و ازتک‌ها بوده است. دانه چیا شاید کوچک باشد ولی به طرز شگفت‌انگیزی سرشار از مواد مغذی است. چیا را می‌توانید به شکل‌های مختلف مصرف کنید.

خواص دانه چیا

کمک به کاهش وزن
منابع سرشار فیبر و پروتئین موجود در دانه چیا، در کاهش وزن و لاغری مؤثر هستند. بخش اعظم منبع فیبر این دانه، از نوع غیرمحلول است و به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک خواهد کرد

تقویت استخوان‌ها به کمک خواص دانه چیا
دانه‌های چیا از نظر منابع مفید برای استخوان‌ها، بسیار غنی هستند. مهم‌ترین موادمغذی برای سلامت و استحکام استخوان‌ها، کلسیم، فسفر و منیزیم هستند. با وجود میزان بالای این مواد معدنی در دانه چیا، می‌توانیم قدرتمندی و تراکم مناسب استخوان‌ها را هم جزو خواص مهم دانه چیا دسته‌بندی کنیم

کاهش سطح قند خون
این نقش بیشتر بر عهده فیبر است هرچند سایر ترکیبات مغذی دانه چیا هم در این خاصیت مؤثر هستند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
همانطور که اشاره کردیم، دانه‌های چیا سرشار از منابع فیبر و امگا ۳ هستند. مصرف این دو گروه ماده غذایی، تأثیر خوبی بر قلب و سیستم گردش خون خواهد داشت.

نقش آنتی‌اکسیدانی دانه چیا
دانه‌های چیا جزو منابع عالی برای تأمین آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها نقش‌هایی حیاتی برای سلامت سلول‌های بدن بر عهده دارند.

افزایش انرژی
باید بدانید که یکی از خواص دانه چیا، جلوگیری از خستگی و افزایش میزان انرژی است.

بهبود سلامت دستگاه گوارش
دانه‌های چیا از روش‌های متفاوتی سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. فیبر بالای دانه‌های چیا در کنار توانایی جذب مقدار زیادی آب، می‌تواند به افراد کمک کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند

افزایش سلامت دندان
یکی دیگر از خواص دانه چیا، افزایش سلامت دندان‌هاست. کلسیم، فسفر و ویتامین (A) موجود در دانه‌های چیا باعث تقویت دندان‌ها می‌شود.

افزایش سلامت پوست و مو
باید بدانید که وجود برخی آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌ها در دانه چیا باعث می‌شود که کلاژن سازی در بدن افزایش یابد و تقویت شود. افزایش و تقویت کلاژن سازی هم به معنی سلامت بیشتر پوست است.

بهبود عملکرد عصب‌ها
دانه‌های چیا حاوی مقادیر مناسب منیزیم و مس هستند. این مواد را می‌توان از مهم‌ترین مواد مغذی برای سیستم عصبی بدن دانست. تأمین میزان مناسب این مواد باعث می‌شود تا عملکرد سیستم عصبی بدن بهبود پیدا کند.

خواص دانه چیا در چند پاراگراف کوتاه نمی‌گنجد و می‌توان چندین مقاله در این مورد نوشت. کاهش وزتن، مراقبت از سلامت قلب و کبد، کنترل سطح قند خون، کاهش چربی‌های مضر، جلوگیری از ابتلا به سرطان و موارد این‌چنینی از جمله فواید مصرف دانه چیا هستند.

 

طریقه مصرف دانه چیا

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، مصرف دانه‌های چیا به شکل خشک است. این دانه‌های ترد، سفت نیستند و به‌راحتی می‌توان همراه داشت و با انواع غذا و سالاد میل کرد.

 

افرادی که تمایل به مصرف دانه‌های کامل چیا ندارند، بهتر است پودر آن را مصرف کنند. پودر قابلیت بیشتری برای افزودن به انواع خوراکی‌ها دارد و می‌تواند جایگزین آرد و ادویه در تهیه سوپ، سس، پودر و نوشیدنی‌ها شود. پودر چیا انتخاب خوبی برای افزودن به غذاهای کودکان نیز خواهد بود.

چه مقدار دانه چیا مصرف کنیم؟

به‌طور کلی، برای بهره‌مندی از خواص چیا توصیه می‌شود روزانه ۲۵ تا ۴۰ گرم دانه در رژیم غذایی گنجانده ‌شود.

 

فرشگاه حکیم دانا ارائه دهنده محصولات طبی و ارگانیک میباشد جهت تهییه این محصول با کیفیت می توانید در اپلیکیشن حکیم دانا سفارش خود را ثبت بفرمایید .

 

نقد و بررسی‌ها

هنوز بررسی‌ای ثبت نشده است.

اولین کسی باشید که دیدگاهی می نویسد “دانه چیا 100 گرمی”

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

برای آنکه تصویر به دیدگاهتان اضافه کنید باید وارد شده باشید.

3 عدد در انبار

تومان46,000

دانه چیا، دانه خوراکی گیاه چیا و از خانواده نعنایان است. خواص دانه چیا منجر به اهمیت این گیاه از گذشته‌های دور تا کنون شده است. گیاه چیا، بومی مکزیک است و سال‌ها غذای پرمصرف قوم مایا و ازتک‌ها بوده است. دانه چیا شاید کوچک باشد ولی به طرز شگفت‌انگیزی سرشار از مواد مغذی است. چیا را می‌توانید به شکل‌های مختلف مصرف کنید.

خواص دانه چیا

کمک به کاهش وزن
منابع سرشار فیبر و پروتئین موجود در دانه چیا، در کاهش وزن و لاغری مؤثر هستند. بخش اعظم منبع فیبر این دانه، از نوع غیرمحلول است و به کنترل اشتها و کاهش وزن کمک خواهد کرد

تقویت استخوان‌ها به کمک خواص دانه چیا
دانه‌های چیا از نظر منابع مفید برای استخوان‌ها، بسیار غنی هستند. مهم‌ترین موادمغذی برای سلامت و استحکام استخوان‌ها، کلسیم، فسفر و منیزیم هستند. با وجود میزان بالای این مواد معدنی در دانه چیا، می‌توانیم قدرتمندی و تراکم مناسب استخوان‌ها را هم جزو خواص مهم دانه چیا دسته‌بندی کنیم

کاهش سطح قند خون
این نقش بیشتر بر عهده فیبر است هرچند سایر ترکیبات مغذی دانه چیا هم در این خاصیت مؤثر هستند.

کاهش خطر ابتلا به بیماری‌های قلبی
همانطور که اشاره کردیم، دانه‌های چیا سرشار از منابع فیبر و امگا ۳ هستند. مصرف این دو گروه ماده غذایی، تأثیر خوبی بر قلب و سیستم گردش خون خواهد داشت.

نقش آنتی‌اکسیدانی دانه چیا
دانه‌های چیا جزو منابع عالی برای تأمین آنتی اکسیدان هستند. آنتی اکسیدان‌ها نقش‌هایی حیاتی برای سلامت سلول‌های بدن بر عهده دارند.

افزایش انرژی
باید بدانید که یکی از خواص دانه چیا، جلوگیری از خستگی و افزایش میزان انرژی است.

بهبود سلامت دستگاه گوارش
دانه‌های چیا از روش‌های متفاوتی سلامت دستگاه گوارش را بهبود می‌بخشند. فیبر بالای دانه‌های چیا در کنار توانایی جذب مقدار زیادی آب، می‌تواند به افراد کمک کند تا مدت طولانی‌تری احساس سیری کنند

افزایش سلامت دندان
یکی دیگر از خواص دانه چیا، افزایش سلامت دندان‌هاست. کلسیم، فسفر و ویتامین (A) موجود در دانه‌های چیا باعث تقویت دندان‌ها می‌شود.

افزایش سلامت پوست و مو
باید بدانید که وجود برخی آنتی اکسیدان‌ها و پروتئین‌ها در دانه چیا باعث می‌شود که کلاژن سازی در بدن افزایش یابد و تقویت شود. افزایش و تقویت کلاژن سازی هم به معنی سلامت بیشتر پوست است.

بهبود عملکرد عصب‌ها
دانه‌های چیا حاوی مقادیر مناسب منیزیم و مس هستند. این مواد را می‌توان از مهم‌ترین مواد مغذی برای سیستم عصبی بدن دانست. تأمین میزان مناسب این مواد باعث می‌شود تا عملکرد سیستم عصبی بدن بهبود پیدا کند.

خواص دانه چیا در چند پاراگراف کوتاه نمی‌گنجد و می‌توان چندین مقاله در این مورد نوشت. کاهش وزتن، مراقبت از سلامت قلب و کبد، کنترل سطح قند خون، کاهش چربی‌های مضر، جلوگیری از ابتلا به سرطان و موارد این‌چنینی از جمله فواید مصرف دانه چیا هستند.

 

طریقه مصرف دانه چیا

یکی از ساده‌ترین روش‌ها، مصرف دانه‌های چیا به شکل خشک است. این دانه‌های ترد، سفت نیستند و به‌راحتی می‌توان همراه داشت و با انواع غذا و سالاد میل کرد.

 

افرادی که تمایل به مصرف دانه‌های کامل چیا ندارند، بهتر است پودر آن را مصرف کنند. پودر قابلیت بیشتری برای افزودن به انواع خوراکی‌ها دارد و می‌تواند جایگزین آرد و ادویه در تهیه سوپ، سس، پودر و نوشیدنی‌ها شود. پودر چیا انتخاب خوبی برای افزودن به غذاهای کودکان نیز خواهد بود.

چه مقدار دانه چیا مصرف کنیم؟

به‌طور کلی، برای بهره‌مندی از خواص چیا توصیه می‌شود روزانه ۲۵ تا ۴۰ گرم دانه در رژیم غذایی گنجانده ‌شود.

 

فرشگاه حکیم دانا ارائه دهنده محصولات طبی و ارگانیک میباشد جهت تهییه این محصول با کیفیت می توانید در اپلیکیشن حکیم دانا سفارش خود را ثبت بفرمایید .

 

سبد خرید
ورود به حساب کاربری

حساب کاربری ندارید؟

ثبت نام کنید
error: Content is protected !!